Els participants hauran de signar un document d’acceptació de les condicions establertes per la sortida. Els menors de 18 anys hauran de venir acompanyats d’un adult que se’n faci responsable. Cal portar calçat i roba adient a la sortida. Preu de la sortida 4 €. Per a més informació podeu fer ús de la nostra pàgina de contacte

Carregant Esdeveniments

« All Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

el Pont d’Orient de la Serra de Boix

18 Octubre 8:00 - 17:00

** per Gemma Llaveria

Holes Gaterus,

Aquesta excursió l’havia de fer l’abril passat, però a causa de la pandèmia i l’estat d’alarma la vàrem haver d’anul·lar, així i tot, com ja sabeu, continuem en pandèmia així que prendrem les mesures necessàries, com portar mascareta (s’utilitzarà en moments en què sigui complicat mantenir la distància i la guia us indiqui) i gel hidroalcohòlic, en el recorregut mantindrem una distància de 2-4 m, per descomptat ja sabeu que tota persona que tingui símptomes, que estigui convivint amb un positiu i/o hagi de fer confinament no pot venir (el Gata us farà signar una declaració responsable), la sortida no és apta per a Negacionistes.

El Pont d’Orient (també anomenat de la Buinaca) és un dels racons amagats de la poc coneguda Serra del Boix, situada a la comarca del Baix Ebre.

Us explicaré com anirà el dia…
A les 07.45 h del matí ens aplegarem als Despullats per compartir cotxes (el grup de Reus i els voltants s’aplegaran a la mateixa hora al lloc de sempre, qui vulgui contactar amb ells que m’ho faci saber).
Com que el punt de sortida serà des de les pintures rupestres de Cabrafeixet (està a la carretera que va del Perelló a Rasquera) podeu agafar l’autovia fins a l’Hospitalet de l’Infant i llavors allí agafar l’autopista i sortir per la sortida 39 (del Perelló), agafar la carretera cap a Rasquera i al km. 7,5 a mà esquerra hi ha el Cartell que posa Abric de Cabrafeixet (allí serà el punt de trobada), també podeu agafar directament l’autopista (recordeu que és gratuïta).

Aquest cop si algú vol fer un cafetó abans de començar a caminar que se  l’emporti de casa amb un termo.
No cal que us digui com sempre: la motxilla, pantalons llargs (millor que no siguin malles), algun jersei, camisa de màniga llarga damunt de la samarreta de màniga curta (algun tram del recorregut us servirà per protegir-vos d’esgarrinxades), les botes (millor que bambes), aigua, esmorzar, dinar, fruits secs… (sé que ens agrada a la muntanya compartir menjar, beure però és recomanable en aquests moments no compartir), protecció solar, gorra pel sol, els bastons (molt recomanables), la càmera de fotos.
Comença l’excursió…
Comencem pujant lleugerament, fins a les Pintures Rupestres de Cabrafeixet, també visitarem la Cova Mallada, baixarem una mica per agafar un sender que va pujant i pujant… , després de la primera pujada, esmorzarem mentre veiem el mar…
Després continuem de baixada una estona, per després agafar una pista que tornarà a fer-nos pujar, una pista que deixarem a mà esquerra per un sender (la Tossa de Tivenys) que baixa i baixa…, fins arribar a un encreuament que agafarem direcció al Pont d’Orient, ja aviso, que aquesta és la part més salvatge de la sortida, prepareu-vos per passar entre marfulls, esbarzers…, ens protegirem les cames i braços amb pantalons llargs i màniga llarga, vigilant on posem els peus i mentre també enlairarem el cap per veure una o més d’una forada, potser fins i tot algun petó de pedra ;), i arribarem al Pont d’Orient (vigilem que el damunt hi ha un forat!!!!) on dinarem i agafarem forces per a l’última pujada llarga, pronunciada i salvatge (haurem de tornar-nos a protegir cames i braços). Arribarem a dalt i encara falta una petita pujada per arribar a dalt mateix del Morral de Cabrafeixet i després ja és tot baixar, baixar i baixar…, fins que arribem on hem deixat aparcats els cotxes
Com heu pogut llegir, l’itinerari és una ruta circular, aproximadament uns 16 km, amb un desnivell de 820 m de pujada i 870 m de baixada, compteu unes 6.30 hores (només caminant), tot un recorregut de pujades i baixades, per tant seria bo tenir una bona forma física i ser gent habituada a caminar per la muntanya.

I doncs què, voleu venir? Apunteu el meu mail:

gemmaborges@yahoo.es

Digueu-me el nom i cognoms, el mòbil (faré un grup de whatsapp), si sortiu de Tarragona, Reus o feu cap directament al Punt de sortida, si sou socis o no (pels no socis són 4 € i pels qui tingueu carnet URV 3 €).