Els participants hauran de signar un document d’acceptació de les condicions establertes per la sortida. Els menors de 18 anys hauran de venir acompanyats d’un adult que se’n faci responsable. Cal portar calçat i roba adient a la sortida. Preu de la sortida 4 €. Per a més informació podeu fer ús de la nostra pàgina de contacte

Carregant Esdeveniments

« All Esdeveniments

Montalts i Mas Roger de la Vilella Baixa

1 Novembre 8:00 - 17:00

** per Lourdes Cadena i Sandra Vidal

NATURA I CULTURA – La Vilella Baixa-Montalts-Cavaloca

Companyes, companys!

Us convidem a descobrir els tresors de la Vilella Baixa amb nosaltres, l’anomenada Nova York del Priorat. És un poble ubicat al darrer vessant de la Serra del Montsant on fa de porta d’entrada pel sud al Parc Natural.

Ens trobarem a l’estàtua dels Despullats a les 7:45 per repartir-nos als cotxes i anar cap a la Vilella. Al voltant de les 9 del matí, deixarem els cotxes al pàrquing de dalt (direcció Cabacés). Tot baixant pel poble, ens adreçarem a Cal Centro, on farem el tan nostrat cafè Gatero i complirem els tràmits necessaris per començar la ruta.

Anirem a buscar el Pont Gran, des d’on caminarem una estona al costat del riu Montsant per anar a trobar la carretera de Cabacés, que creuarem per arribar al camí que ens portarà a l’inici del Grau dels Bous per pujar dalt als Montalts, on descobrirem indrets com els Pous de la Salvació o el Corral de Cal Masip. Esmorzarem a la Barraca del Creuetes, abans d’endinsar-nos a la Ruta Cultural del PNSM de la Pedra Seca. Després de resseguir-la contemplant barraques, aljubs, marges… agafarem el Camí dels Cartoixans fins a trobar el trencall que ens menarà al Mas de la Canaleta tot passant pel Coll de la Guixera. Passat el mas, començarem el descens pel Barranc de Cavaloca, que ens portarà al Mas Roger on dinarem i descobrirem l’entorn d’aquesta perla amagada del Montsant.

Després de dinar anirem a buscar el camí que, passant pel medieval Pont de Cavaloca, ens tornarà a la Vilella Baixa. Arribats al poble, encara podrem gaudir d’un beure per celebrar la ruta.

Aquesta ruta té uns 14 km que trigarem un total d’unes 6 hores en recórrer-la. Cal portar esmorzar, dinar, aigua suficient, mascareta, protecció solar, calçat i roba adient per la caminada i la climatologia.

Apunteu-vos! Ho passarem rebé!

Telèfons de contacte i correu electrònic :